گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: تابستان امسال، هنگامی که شایعاتی پیرامون بر‌کناری روسای دانشگاه‌ها شدت گرفت، وزارت علوم با نادرست خواندن چنین شایعاتی اعلام کرد که تغییر روسای دانشگاه‌ها سیاسی نبوده

university

وزارت علوم با نادرست خواندن چنین شایعاتی اعلام کرد که تغییر روسای دانشگاه‌ها سیاسی نبوده ولی امروز نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که تغییر برخی از روسای دانشگاه‌ها برای اجرای طرح حجاب و عفاف بوده‌است.

جواد آرین‌‌منش به نقل از وزیر علوم اعلام کرد: بحث تغییرات مدیریتی در دانشگاه‌ها منتفی نیست و ادامه خواهد داشت. به گزارش مهر، وی اظهار کرد: وزیر علوم چندی قبل در جلسه کمیسیون فرهنگی حضور یافت و درباره علت اجرا نشدن قانون عفاف و حجاب توضیحاتی ارائه کرد و کم کاری برخی روسای دانشگاه‌ها را علت این مشکل بیان کرد و گفت: برکناری و تغییر برخی از روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب بوده چرا که برخی مدیران قبلی دانشگاه‌ها اعتقادی به امور فرهنگی نداشته‌اند.

ماجرا همچنان ادامه دارد

وجود پروژه برکناری روسای برخی دانشگاه‌ها از آنجا رسانه‌ای شد که رئیس پیشین دانشگاه خواجه نصیر پس از بازگشت از عمره و شرکت در جلسه‌ای با حضور وزیر علوم دلیل برکناری خود را اینگونه بیان کرد: معاون آموزشی وزیر علوم به نقل از دکتر دانشجو اعلام کرد که تغییر روسای دانشگاه‌ها یک تصمیم کلی است که برای اغلب دانشگاه‌ها گرفته شده تا یک نیروی جدید با توان بهتر بتواند دانشگاه‌ها را جلو ببرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در باره تغییر روسای حدود 20‌دانشگاه گفت: تغییر و تحول در ریاست برخی دانشگاه‌های کشور تنها با هدف ارتقای کیفی آموزش عالی صورت می‌گیرد. تعدادی از روسای دانشگاه‌ها به‌دلیل کهولت سن، درخواست کناره‌گیری از مسئولیت اجرایی کرده بودند و تعدادی دیگر نیز تمایل داشتند بیشتر به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خود بپردازند.

غلامرضا خواجه‌سروی با تأکید بر اینکه تغییر و تحول در حوزه ریاست دانشگاه‌ها به‌صورت کاملا کارشناسی در وزارت علوم دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نوسازی و بازسازی حوزه‌های مختلف وزارت علوم به‌منظور ارتقای کیفیت آموزش عالی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آید.

کد خبر 118150

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز